به نام خداوند جان

 

چندیست در شهر قم، موسساتی فعالیت می­کنند که با برگزاری کلاس­های مرتبط با طبیعت­گردی اقدام به صادرنمودن مدارک تورلیدری یا همان راهنمای طبیعت و کوهستان می­نمایند. از چند و چون و کیفیت آموزش در این مؤسسات اطلاع چندانی ندارم اما از خروجی آن­ها می­توان نتایجی گرفت که شاید این نتایج چندان رضایت­بخش نباشد. همیشه برای مدیریت و انجام هر کاری به دو شاخصه­ی اصلی و مهم نیازمندیم. 1- تخصص و 2- تعهد. شاید بتوان گفت هیچکدام بر دیگری ارجحیت ندارد و بیشتر مکمل یکدیگر هستند. به نظر بنده اشکال این مؤسسات در این موضوع روشن می­شود.

 

باقی در ادامه مطلب